"چشمه کوثر"، عاشقانه های زنان"سوخسو انقلاب" را در مرزهای ایران اسلامی به حضرت زهرا(س)گره زد
"چشمه کوثر"، عاشقانه هاي زنان"سوخسو انقلاب" را در مرزهاي ايران اسلامي به حضرت زهرا(س)گره زد

"چشمه کوثر"، عاشقانه های زنان"سوخسو انقلاب" را در مرزهای ایران اسلامی به حضرت زهرا(س)گره زد

عزم بانوان در روستاي مرزي سوخسو انقلاب شهرستان راز و جرگلان، به همت مدير کانون فرهنگي هنري "چشمه کوثر" مسجد اين روستا به شيوه اي ديرينه، ديگ هاي نذري سمنو، با نيت توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و سلامتي امام زمان (عج)، به پا کردند.
شناسه خبر : 53746 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ رسمی عاشقانه که هر سال قدمت می گیرد و دل های بیشتری را به هم نزدیک می کند در روستایی مرزی که بانوان  فرهنگ همدلی و همراهی را با محوریت مسجد آموخته اند، در سوگ بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها در قاب تماشا می نشانند.

 

گندم ها توی نم ریشه غلطیدند، جوانه زدند و حالا مهمان دیگ های نذری می شوند  تا با هنرمندی زنان روستای سوخسو،  شکلی از توسل به خود بگیرند و دست به دست شوند و در کلمات استغاثه زهرایی دوباره متولد شوند.

 پخت سمنوی نذری،  راه چندین ساله  بانوان راز و جرگلانی است که با تکیه بر زانوی تمسک و توسل به ام الائمه ایستاده اند و در روستایی کوهستانی و صعب العبور، گرما و سرمایی نمی شناسند و این روزها  را با پرچم های سیاه عزا و آویزهای "یا فاطمه الزهرا  سلام الله علیها" به نقش سوگواری و عاشقی تبدیل کردند.

 

این رسم هر ساله ایام فاطمیه اهالی است به نیت و نذر سلامتی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرج الشریف هم که اهالی دست به دست یکدیگر می دهند و عزاداران را مهمان ضیافت فاطمی می کنند.

 

نوجوانان مسجد و بچه های کانون فرهنگی هنری  "چشمه کوثر" مسجد روستا هم در دو گروه با نام مشترک الرغائب سرود "سلام یا فاطمه(س)"  را آماده کردند و در مراسم عزاداری محوری اجرا می کنند.

 

پایان/